Info Terkini

Confirmed!! Kalungan Tabung Gas Dileher Buat Lelaki Ini Ingat Sampai Mati Akan Apa Kesalahan Yang Dilakukannya

Bagaimana rasanya jika anda kehilangan sesuatu benda yang disayangi. Tentu perasaan marah dan geram ke atas sang pencuri memang membuak-buak menyelubungi hati mangsa.

Ada yang sampai memaki-hamun dan tidak menghalalkan apa yang mereka curi. Kadang-kadang yang lebih parah lagi, jika pencuri itu ditangkap oleh orang ramai, maka nasib pencuri tersebut terletak pada orang ramai.

Ada yang jadi hakim sendiri sehingga pencuri lemah longlai akibat pukulan yang dibuat oleh mangsa. Ini kerana mangsa tidak dapat menahan kegeraman mereka dengan si pencuri yang selalu menyusahkan kehidupan masyarakat sekeliling.

Foto dari tribunnews.com

Membicara tentang hukuman yang diberikan oelh masyarakat sekeliling pun kadang-kadang sadis juga melihatnya atau bahkan sehingga menjadi tontonan 'wayang' secara langsung kepada rakyat.

Pemuda yang dikenali dengan singkatan ED juga telah menjadi buah mulut penduduk Pondok Damai, Daerah Cileungsi, Bogor. Mereka amat marah dengan kelakuannya.
Nasib baik, polis yang telah membuat rondaan berjaya mendapatkan pemuda tersebut dari tindakan marah secara besar-besaran oleh penduduk di situ.

Polis yang ketika itu tengah membuat rondaan langsung mengamankan pemuda tersebut dari amukan massa.

Seorang penduduk Pondok Damai yang dikenali sebagai Boy (32) berkata, pada masa itu pencuri tersebut berpura-pura sebagai pemungut dan mendatangi rumah mangsa.

Lalu, ketika pemilik rumah tengah lengah, ia langsung memasukan tiga tabung gas ke dalam karung. Namun perbuatannya itu telah diketahui mangsa.

"Dua tabung gas 3 kilogram dimasukan ke dalam karung, tapi ketahuan. Makanya sama warga langsung ditangkap dan diikat di tiang elektrik, "terangnya, seperti yang dilaporkan oleh Tribunnews.com.

Lalu, tiga tabung gas yang sempat diambil oleh si pencuri itu dan dikalungkan ke lehernya. Bukan setakat itu saja, malah pencuri tersebut dipaksa oleh penduduk untuk berjalan.

Nasib baiklah pihak mangsa kecurian tidak memanjangkan masalah ini dan meminta kes tersebut diselesaikan secara musyawarah saja.

Sumber : tribunnews.com


No comments